De brandweer, één grote familie ten dienste van ons allemaal
De Algemene Directie Civiele Veiligheid heeft een communicatiecampagne ontwikkeld om het beroep van brandweer te promoten. De bedoeling is om de brandweer beter bekend te maken bij het grote publiek en te tonen welke taken ze voor de bevolking uitvoert. De campagne zet ook het administratief en technisch personeel van de brandweer in de kijker.
In de campagne wordt de brandweer voorgesteld als één grote familie, bestaande uit verschillende leden die elk een bepaalde functie vervullen.
Deze digitale campagne is officieel gelanceerd op dinsdag 19 november en zal gedurende 4 weken te zien zijn op de sociale media (Instagram, YouTube, Facebook en Snapchat).
Voor deze campagne hebben we duurzaam materiaal ontwikkeld dat de komende jaren gebruikt kan worden door de hulpverleningszones en de brandweerscholen. Als federale instantie lanceren we deze campagne om de hulpverleningszones te ondersteunen bij hun aanwervingen.
Er zijn 8 filmpjes van 30 seconden gemaakt die de verschillende functies binnen de brandweer belichten. Het betreft 4 Nederlandstalige en 4 Franstalige videoclips. De Franstalige video's zijn beschikbaar met Duitse ondertiteling voor de Duitstalige regio. Deze video’s zijn terug te vinden op het YouTube-kanaal van de Civiele Veiligheid
Naast de video's is er ook een digitale affiche gemaakt met de slogan: 'De brandweer, één grote familie ten dienste van ons allemaal' .
Ook interessant voor u:
De Algemene Directie Civiele Veiligheid heeft een communicatiecampagne ontwikkeld om het beroep van brandweer te promoten. De bedoeling is om de brandweer beter ...